vrijdag 16 november 2018

2018 - 4 november Concert 25-jarig jubileum



ZINGEN IS LEUK!

Op 4 november 2018 vierden wij het 25-jarig bestaan van Meta Morfose. Er was regen voorspeld, maar gelukkig was Haarlem zonovergoten.








Al mantra-zingend schreed Meta Morfose podiumwaarts.









Na het eerste lied 'What can we poor females do' volgden drie Franse chansons, waarvan 'Parlez-moi d’amour' betoverend werd ondersteund door een viool.
Nadat we vijf liederen gezongen hadden was de beurt aan Salonorkest Sunday Afternoon met 'Alabamy bound' en 'Chanson de l’adieu'.



Kippenvel bezorgde Bronja ons. Zij herdacht, vóór het Requiem dat we zouden gaan zingen, haar zus Elleke en broer Ruud die op 4 november 1980 zijn verongelukt t.g.v. een vliegtuigcrash.






En we zongen en het Salonorkest speelde en toen was 'Tea for two' aan de beurt, gespeeld door het Salonorkest en gezongen door het koor, samen met het publiek. Met als verrassing Jeroen van Ham, de tapdanser, die met dansen begon op zijn elfde. 
(Wist je dat de taps onder de zolen gestemd kunnen worden. Zij zijn een klankbed. Hoe losser hoe frivoler. Jeroen vertelde mij dat als je eenmaal kan tappen dit hetzelfde is als fietsen en zwemmen. Je verleert het nooit.)



Wil van der Meer werd in het zonnetje en de bloemen gezet. Zij is vanaf het begin, dus 25 jaar, lid van ons koor.

Anne Smit werd gecomplimenteerd voor de tekst van het Meta Morfoselied op de melodie van 'Oh  Waterlooplein', 
ter gelegenheid van het jubileum. 
Een aantal leden verdient ook complimenten. De kerk was prachtig versierd in de koorkleuren, met voiles en cirkelvormige waaiers en bloemen, en er was gezorgd voor mooie programmaboekjes en flyers. Dank aan iedereen!







De Oosterkerk was uitverkocht en we hebben het publiek geïmponeerd met een schat aan hartverwarmende liederen.







Zingen is heel belangrijk! Muziek is goed voor de mens. Zingen doet een beroep op ons gevoel en verstand.
Ik las in een boek van Barber van de Pol: 'Zingen is geluk'  het volgende:
Ik zing dus ik besta
Ik besta dus ik zing
                   
(Voor de koorleden is het boek bij mij te leen.)

Nu op naar het volgend jubileum in 2021, dan is Carole 15 jaar onze dirigente.

Lieve Hanssen


25 JAAR META MORFOSE
(op de wijs van Oh, Waterlooplein)

Refrein
Oh, wat vliegt de tijd  (2x)
Al 25 jaar een koor
Meta Morfose ging ervoor
Met weemoed maar geen enk’le spijt
Oh, wat vliegt de tijd!

Ik liep eens langs de Eg’lantier
Daar zong een koor met veel plezier
El-le-ke week bij ene Piet
Een heel vrolijk lied
In Haarlem, op die mooie plek,
Vond ik m’n koor en eigen stek
En waar ik altijd weer wil zijn:
Want zingen is fijn!

Refrein

Maar Piet vertrok en alle man
Die hadden ook een ander plan
Nu dirigeert Carool het koor
En gaat er echt voor
De zangkunst zit haar in het bloed
Met vrouwen zingen doet haar goed
En waar zij altijd weer wil zijn:
Een korenfestijn!

Refrein

Nu zingt het koor in ’t Rosenstock
Van Bach tot beat en ruige rock
Op woensdag leven wij ons uit
Met vrolijk geluid
Een lustrumfeest lag voor de hand
‘t is voor ’t koor een nieuwe start
Van vele jaren zangplezier
Dat vieren we hier!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten